Måndag igen

Sitter i skolan som vanligt just nu och är hungrig. Måndag igen och ännu en vecka, en vecka jag ser fram emot rejält!!! 
Tänkte bara nämna helgen lite kort då jag faktiskt har haft riktigt roligt. I fredags kom Alexandra hem till mig och vi satt och snacka med Isabella i säkert flera timmar om allt möjligt, sen bestämde vi oss för att dra på bio med Filip och Laurenze. Vi såg skräckisen you're next, fan va läskig den var!! Gillar egentligen inte skräckfilmer så förstod inte hur jag kunde våga se den haha. Sov iaf hos Alexandra efter. 
I lördags hade jag dans på morgonen och på kvällen drog jag och Alexandra och mötte Denise och Julia i Islandstorget där vi drog på en fest. Det var såå roligt att träffa allt gammalt bromma folk från förut, gud vad jag saknat alla!!! Det var även roligt att lära känna nya människor och kvällen blev så lyckad♥
I söndags gjorde jag ingenting speciellt, var hemma runt halv 4 på natten så vaknade typ 1 & drog till dansen runt halv 5 så fick väl inte så mycket gjort innan.
 
Men men, lyckad helg vart de iaf! 

> var hemma runt halv 4 på natten så vaknade typ 1

That's not good

> är hungrig.

"10:08"

Anersterseryo.

Vill inte nödvändigtvis vara din andra mamma men det verkar som att du kunde ha användning för lite bättre rutiner

Jag vet att du är ung och vill leva osvosvosv och du skulle helt klart inte överge de sena nätterna which is fine

Varför vi ens behöver sova är det inte någon som har svarat på men det självklara är att om man inte gör det så sabbar man sin hjärna

Kasst humör, kognitiva funktioner sämre

^ kortsiktigt ^

Viktökning, ögonsäckar, huden åldras fortare, kasst humör, kognitiva funktioner ännu sämre

^ medelsiktigt ^

Hjärtproblem (som att det stannar. Du dör alltså), viktökning, ögonsäckar, mer än några få hudproblem, högre blodtryck, kasst humör, kognitiva funktioner sämre än kalla fiskbullar

^ långsiktigt ^

Det mesta kommer garanterat att hända om du sover mindre än 6 timmar så många gånger som nu krävs för att nå A B och C

Men i det här fallet så verkar det som att du ofta sover ut which is good fast istället så ändrar du hela tiden på när du somnar och vaknar vilket ändå skapar samma typ av problem eftersom att kroppen inte fattar när den ska vakna

Det här kan leda till att du vaknar innan kroppen gör det vilket betyder att du blir förlamad i några minuter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Det är inte alls farligt och är bara ett tecken på dålig sömn, men det kan vara väldigt obehagligt.

Jag har själv upplevt det ett par gånger när jag själv sov dåligt (några år sedan), första gången så fick jag panik vilket ledde till hallucinationer av halvdöda kvinnor som bestämde sig för att skrika i mitt öra

Så ja. Ett tips är att åtminstone vakna vid samma tid. Om du lägger dig 4 på natten men vaknar 9 varje dag oavsett när du lägger dig så blir det faktiskt mycket mindre utav ett problem för att din kropp vet och litar på när den ska upp igen

Mat behöver jag väl inte skriva en uppsats om...

Gör inget om du äter två kilo godis till frukost, men plz eat annars äter kroppen upp sig själv och det är inte bra när man är så smal som du e

Testa att köpa hem en massa olika bröd som du gillar och variera

That's it. Jag vet, partymördare. Bryr mig bara




Kom ihåg mig?